5. & 6. Marcela & Martin Kubíčkovi

Marcela a Martin Kubíčkovi se vydali na Vysočinu až z Dolní Bečvy ze Zlínska. Gratulujeme a jsme rádi, že VkVysočiny patří mezi oblíbené Vrchařské koruny, které Marcela zdolává.

První den jsme po dojezdu (na Karasín) z Beskyd zahájili v poledne a udělali 70 km okruh ze Sněžné. Na začátek výšlap k parádnímu „kopačáku“ na Buchtově kopci, pak osvěžení na Luckém vrchu. Následoval dlouhý přejezd k Vojtěchovské rozhledně, která nás úplně neoslovila, a pak jsme se začali stahovat zpět. Nejdříve kamenitý výjezdo-výšlap na Žákovu horu a pak parádní cesta k Devíti skalám. Je zajímavé, jak člověk stejné cesty vnímá s odstupem času jinak – loni to bylo k Devíti skalám peklo – roli hrála únava, blížící se tma, dlouhá cesta domů a samota. Letos to byla parádní cestička, vylezli jsme na skály a kochali se okolím. Pak už jen skála Drátník, kde trávila čas parta horolezců, hrála kytara, prostě podvečerní pohoda.

Druhý den jsme zahájili 200 m výšlapem k rozhledně na Karasíně J. Vrchol v podstatě zadarmo, ale pak jsme si ho museli večer, po téměř 120 km zasloužit výšlapem od Bystřice J. Den byl o rozhlednách a hradech. Nejdříve sjezd k Víru a pak stoupáček k Hornímu lesu, kde jsem překonala sama sebe a vylezla nahoru. Nesnáším výšky, a kdo tuto rozhlednu zná, pochopí, že to nebyla sranda. Kupodivu cesta dolů byla snazší. A ten výhled do okolí stál za ten výstup. Viditelnost dost kazil pyl, který se šířil z lesů a provázel nás na všech cestách. Následoval dlooooouhý sjezd ke Svojanovu a pak posun na jih k Tišnovu přes rozhledny Babylon a Klucaninu. Projížděli jsme přes vesničky a lesy a louky – taková Jobova Lhota stála za výšlap.  A otočka na sever přes Bozinku ke Štěpánovu. Na závěr jsme si dali Zubštejn při západu slunce a po sjezdu do Bystřice vystoupali nahoru do Karasína.

Třetí den jsme naplánovali 2 cca 50 km okruhy, kdy jsme spojili po třech vrcholech. Noční vítr sice trošku děsil a ani ráno to nestálo za nic, ale nakonec jsme vše zvládli a na závěr si dali Svatou horu – západní sluníčko ji osvětlovalo, takže můj chmurný loňský dojem byl smazán.
Den končíme pálením čarodějnic na Karasíně – všude po cestě byly postavené vatry, tak se už moc těšíme na noční rozhled od rozhledny a ohně v okolí.

Letos to již končí, ale už se moc oba těšíme na rok příští.