4. a 5. marcela a martin kubíčkovi

Zdravím na Vysočinu, Letošní korunu jsme s manželem začali na Velikonoční neděli. Po zdolání Drahan nám zbyly síly i čas, tak jsme vybrali jednu z kratších tras „pod dálnicí“. Začali jsme v Hartvíkovicích, sjeli na Wilsonku a na východ se posunuli na Babylon. Odtud jsme to brali jižní cestou směr Třebíč. Po cestě nás do očí praštilo známé místo v Dalešicích – komín už byl obsazen – tentokrát čapí rodinkou, takže nezbývalo nic než posedět a vybrat z bohaté nabídky místního známého pivovárku. Pak už asfalt a zase asfalt a pak prašné polní cesty na Pekelný kopec. Tak nějak se z dálky nezdálo, že by to byl kopec, ale dal zabrat. Pak jsme to brali severní cestou, už spíš lesem a polními cestami zpět k Hartvíkovicím. Celkem 66 km. Hlavní putování bylo naplánováno na začátek července. Prozřetelně jsem objednala ubytování v oblíbeném Karasíně dostatečně dopředu, takže už bylo jen se pustit do naplánovaných tras. Vzhledem k rozsáhlosti koruny jsme nejdřív dali jižní část – z Horní Cerekve Křemešník a Javořici – 56 km. Tady jsme chvíli okukovali jak se kácí stromy bez pily a sekery J. Po přesunu do Velkého Meziříčí jsme se zapadajícím sluníčkem vystoupali na Fajtův kopec a navštívili zvířátka na Dědkovské hoře – dalších 32 km. Pak už jen dojezd do Karasína. Druhý den jsme okruh zahájili ve Štěpánově odkud jsme vystoupali na Zubštejn – třetí rok, třetí prozkoumaná cesta, pak po červené k Víru a známou cestou s občerstvovačkou u třeště na Horní les.  Po cestě jsme se nechali oňuchat pořádným hafanem – myslím, že loni tu byl taky, takže už vrtěl ocasem J. Pak na Bystré a po cestě do Hartmanic výšvih ke kostelíku. Po lehkém odpočinku dlouhá cesta směr Křížovice. Vypadalo to na konec světa, ale divné bylo, že jsme stále uhýbali autům. A ono tu byla akce a my se do ní zrovna trefili. Pak už návrat do Štěpánova. Původní trasa byla na 100 km i s Babylonem a Chocholem, ale to mi neprošlo, takže přetrasováno na dva okruhy. Takže z vesnice Kaly jsme vystoupali k rozhledně bez rozhledny. Škoda, je blbý, že po 15 letech tu nezbylo skoro nic a takové krásné místo s výhledy to je. A následovala pro mne parádní cesta k Chocholu. Užívám si dlouhé stoupáky. Martin moc nadšený nebyl a u kříže to dal znát J. Trochu jsem ho udobřila jahodami a malinami. Ale ten sjezdík. Po výjezdu z lesa jsem měla pocit jako na Alpských planinách. Kdyby místo zrajícího obilí byly louky a na nich se pásly kravičky, byla by iluze dokonalá. Den jsme ukončili po 87 km v oblíbené restauraci v Bystřici. Poslední den jsme rozdělili na dvě části se zahájením ve Věcově stoupáním na Kamenici, odtud sjezdík a výstup na Paseckou skálu. Nemohli jsme se nezastavit v Kadově na Kadovánku, který posilnil při výstupu na Devět skal – teda letos to byl Václavák a k tomu běžecký závod. Pak po modré dolů, velká pohoda a pak velká cyklistická pomsta – Štarkov. Museli jsme přes, takže skály neskály, polomy nepolomy, kola musela nad hlavu....Pak už jen dojezd a přesun do Žďáru, kde jsem to natrasovala směr Najdek. Po cyklo do Ronova a pak vysokou travou k hradu. Odtud stále stoupání s osvěžením u studánky směr Velké Dářko, kde jsme se pokochali plachetnicemi a stočili směr Zelená hora. Zde poslední fotka... Celkem 325 km a nastoupáno 5152 m. Letošní korunu jdeme ukončit na Slavnosti Pernštejnského panství na Mňágu. Tak zase někdy na Vysočině Marcela a Martin KubíČKOVI

7. tomáš kozáček

Tomáš Kozáček z Nového Města na Moravě

Ahoj,

tak letošní korunu mám také úspěšně odšlapanou a stálo to zato vše jsem zvládl ve čtyrech samostatných vyjížďkách první tři v rychlém sledu v dubnu potom dlouho nic a 8. července jsem korunu uzavřel posledními 5 vrcholy. Letošní koruna byla díky rozložení vrcholů krásná,  na kole jsem projel větší území kraje Vysočina a projel spoustu známých i neznámých míst a cest našeho kraje.

8. martin kašík

Martin Kašík - Přílepy, Zlínský kraj

VKVYS jsem se zúčastnil prvně. Zdolal na 3 vyjížďky.
První vyjížďka byla s přenocováním venku dvě noci v délce 255km, druhá a třetí vyjížďka s přítelkyní v celkové délce 110km.
Vysočinu jsem na kole projezdil díky VKVYS prvně. Krásná příroda. Bohužel kůrovec řádí.

9. Stanislav koubík

Na zdolání třetí letošní vrchařské koruny jsem si naplánoval volný termín v červnu - jeden den dovolené v pátek + víkend. Po vzoru letošní VK Jižních Čech mě lákala představa, že mohu objet na horském kole znovu na jeden zátah všech 20 vrcholů se startem a cílem v Pacově. Dle polohy bodů na mapě nakonec zvítězila varianta jízdy ve směru hodinových ručiček. Využil jsem navigaci na mobilu se zadáním trasy pro horské kolo. Letos jsem měl najeto už cca. 2000 km (z toho 731 km při čtyřech dnech na VKJČ), tak by to neměl být problém.

Na první etapu jsem vyrazil v pátek ráno až v 8 hodin a snažil se jet mimo silnice první třídy. Vzal jsem to směrem přes Humpolec, Herálec, Přibyslav, ke zřícenině Ronov. Začal jsem také „slavnou dírou v plotě obory“, kterou je nutné s kolem překonat. Postupně jsem do večera zajel 7 vrcholů až po zříceninu Štarkov, kde jsem zrovna zvolil modrou turistickou trasu (náročné stoupání po kamenech a skále - zvedalo to často přední kolo). Následně jsem řešil operativně dle aktuální polohy nocleh a nakonec se povedlo – penzion Horácko Unčín s teplou večeří, sprchou a dobrým pivem.

Druhý den za větrného počasí jedu směrem přes Bystré - Hartmanice, Horní les, náročný terénní výjezd na Zubštejn, Křížovice, Kaly - Babylon, na jih k Tišnovu, křížová cesta Chochole. Směrem na Velké Meziříčí řeším druhý nocleh – zajištěn penzion Letná Petráveč. Jako poslední v sobotu zdolávám sedmý vrchol - Dědkovská hora.

Třetí den začínám až v 10 hodin objížďkou na Fajtův kopec (most přes dálnici zbourán). Dále jedu směrem na Wilsonovu skálu a Zelený kopec s rozhlednou Babylon. Objíždím vodní nádrž Dalešice a zastavuji v pivovaru, kde se natáčely „Postřižiny“. Dávám si dobrou gulášovku a výborné místní pivo. Jedno musí v tom hicu stačit. Příště tam určitě zajedu na delší čas. Následuje Pekelný kopec u Třebíče a rychlejší jízda přes Telč na Javořici. Na poslední vrchol Křemešník jsem vystoupal v neděli večer ve 22:30 hodin. Ten jsem si pro jistotu nechal nakonec, protože jsem tam letos již jednou byl 8.5. s kamarády z Cyklo Pacov. Po půlnoci nejdelší etapa končí doma v Pacově.

POŘADÍ VRCHOLŮ: 1. Ronov, 2. Zelená hora, 3. Velké Dářko, 4. Devět skal, 5. Pasecká skála, 6. Kamenice, 7. Štarkov, 8. Hartmanice, 9. Horní les, 10. Zubštejn, 11. Křížovice, 12. Kaly - Babylon, 13. křížová cesta Chochole, 14. Dědkovská hora, 15. Fajtův kopec, 16. Wilsonka, 17. Zelený kopec - Babylon, 18. Pekelný kopec, 19. Javořice, 20. Křemešník.

Najeto celkem: 487 km

Pátek 7.6.2019 – najeto 161 km, nastoupáno 2133 m

Sobota 8.6.2019 – najeto 132 km, nastoupáno 2264 m

Neděle 9.6.2019 – najeto 194 km, nastoupáno 2425 m

Nakonec to byla velmi vydařená akce. Děkuji pořadatelům za dobře vybrané vrcholy a doporučuji odvážným cyklistům výlet „okolo Vysočiny“ na jeden zátah.